Beobank beschermt uw woning met een brandverzekering op maat. De pakketten zijn zowel beschikbaar voor huurders, verhuurders als eigenaars. Ook studenten kunnen er gebruik van maken. De polis bestaat uit een vast gedeelte met basiswaarborgen, zoals voor waterschade, brand- of stormschade. De dekking geldt zowel voor het gebouw als uw inboedel. Daarnaast vult u uw contract aan met opties die u zelf kiest. Zo kunt u zich ook verzekeren tegen diefstal of onrechtstreekse verliezen. Tot slot is er nog een aanvulling mogelijk met waarborgen uit de familiale verzekering van Beobank. De verzekeraar voorziet daarbij handige manieren om schadegevallen in te dienen en garandeert een snelle afhandeling.
Woonverzekering
De woningverzekering van Beobank is opgedeeld in basiswaarborgen, afwerkingen en aanvullingen. De basiswaarborg dekt schade aan het gebouw of de inhoud ervan door:
- Brand
- Arbeidsconflicten en aanslagen
- Storm, hagel en sneeuwdruk
- Natuurrampen
- Inwerking van elektriciteit
- Glasbreuk
- Waterschade
- Stookolieschade
Neemt uw zoon of dochter een deel van de verzekerde goederen mee op kot? Dan blijven deze spullen gedekt, zelfs al bevinden ze zich niet op uw adres. Ook de schade die zij toebrengen aan het gebouw valt onder de polis.
Simulatie en online afsluiten
Via de website van Beobank simuleert u de premie van uw woonverzekering. De manier waarop verschilt voor klanten en niet-klanten. Klanten die toegang hebben tot Beobank online stellen via dit online platform hun woningverzekering samen. Bent u geïnteresseerd in de polis als nieuwe klant of gebruikt u het online klantenportaal nog niet? Dan volgt u een andere simulatiemethode op de website. U geeft daarbij aan welke woning u wenst te verzekeren, welke waarborgen u wil onderschrijven en de opties die u wil toevoegen. Vervolgens krijgt u een vrijblijvende offerte van de bank.
Extra dekkingsmogelijkheden
De verzekeraar biedt heel wat optionele dekkingen aan om de verzekering aan te passen aan uw persoonlijke situatie. Dit zijn de zogenaamde afwerkingen. U kiest uit:
- Diefstal en vandalisme van de inhoud: vergoeding van verdwenen, vernielde of beschadigde goederen door diefstal, een overval met geweld of vandalisme
- Heruitrusting met nieuw meubilair: vervanging van onroerende goederen aan nieuwwaarde bij gedekt schadegeval
- Herstelling huishoudelijke en audiovisuele toestellen: 24/7 bijstand bij panne van verzekerde apparaten
- Onrechtstreekse verliezen: aanvullende vergoeding van 10%
- Rechtsbijstand woning: vergoeding van kosten voor het treffen van een oplossing bij geschillen (minnelijk, gerechtelijk, buitengerechtelijk of administratief)
- Alle Risico’s: Accidentele schade aan roerende en onroerende goederen
Bijstand en dienstverlening
Doet een schadegeval zich voor? Dan belt u naar de bijstandscentrale. Deze is 24/7 bereikbaar. Ook voor gepersonaliseerde ondersteuning staat er een telefoonlijn ter beschikking. Dient u liever uw schadeclaim online in, dan kan dat via Beobank Online en Beobank Mobile. Deze services zijn eveneens dag en nacht beschikbaar. Wanneer u een vraag heeft, kunt u contact opnemen met een medewerker via de klantendienst. Daarnaast biedt de verzekeraar u een uitgebreide FAQ-pagina. Ook bij een kantoor in uw buurt kunt u altijd rekenen op advies.

