Home Over ons

Over ons

Het verhaal van Financus startte in 2020. Als jonge zelfstandige viel het onze oprichter Sander op dat het voor zowel particulieren als bedrijven niet makkelijk was om efficiënt informatie te vinden over financiële producten. Dankzij zijn ervaring binnen content marketing en in samenwerking met financiële experten, ontstond Financus: een platform dat financiële kennis toegankelijk maakt voor iedereen.

Wat doen we?

Financus biedt gratis onafhankelijke informatie waarmee onze gebruikers financiële diensten kunnen vergelijken. Onze financiële experts zorgen voor een duidelijk overzicht, of u nu een lening wil vergelijken, een spaarformule zoekt of het Groeipakket voor uw kleine spruit wil aanvragen.

Onze aanpak

We combineren onze financiële kennis met een achtergrond in content marketing. Dat zorgt ervoor dat we financiële informatie helder uitleggen. Zo vertalen we complexe verzekeringsfiches naar praktische inzichten, en houden hierbij altijd de gebruiker centraal.

Tijdslijn

  • 2016: Het idee voor Financus ontstaat
  • 2020: Officiële lancering van Financus
  • 2023: Uitbreiding naar Franstalig België
  • 2025: Volledige vernieuwing van de website

Ons team

Ons team bestaat uit enthousiaste experten met een passie voor financiële helderheid. Maak kennis met enkele van onze teamleden.

Heleen L. studeerde talen en economie. Al van jongs af aan verslond ze boeken, en die liefde voor taal zet ze nu in om financiële onderwerpen helder uit te leggen. Voor Financus schrijft ze over hoe mensen slim met hun geld kunnen omgaan, bijvoorbeeld door leningen, verzekeringen en andere financiële producten met elkaar te vergelijken.
Met haar achtergrond in e-Business heeft Lyvia B. een passie voor digitalisering en nieuwe technologieën. Nieuwsgierig en leergierig als ze is, heeft ze een bijzondere interesse in de wereld van het web en de voortdurende evoluties ervan. In haar vrije tijd houdt ze van paardrijden, joggen, koken en nieuwe bestemmingen ontdekken tijdens haar reizen.
Dries V. is een gepassioneerd copywriter met een brede interesse in alles wat met mensen te maken heeft. En laat financiën nu net iets zijn wat tussen mensen gebeurt... Dan weet u dat de teksten met goesting op het scherm verschijnen.
Luc D. studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de UFSIA en bouwde een carrière uit in de internationale handel, vandaar zijn interesse in kredieten en verzekeringen. De laatste jaren is hij ook actief als vastgoedmakelaar. Een van zijn hobby's is het opvolgen van de edelmetalenmarkt.
Sérgio is Search Engine Marketing Specialist bij clovio, het bedrijf achter Financus. Met zijn expertise in SEO, data analyse en performance marketing ontwikkelt hij strategieën om financiële onderwerpen toegankelijk en betrouwbaar te maken voor lezers. Buiten zijn werk volgt Sérgio de internationale politiek en de laatste trends op het gebied van crypto en blockchain, om op de hoogte te blijven van mondiale aangelegenheden en technologische innovaties.
Sandra is Content Publisher bij Financus. Hoewel ze geen formele opleiding in financiën heeft gevolgd, groeide haar interesse toen ze opties voor autoleasing en investeringen opzocht. Wat een eenvoudige beslissing leek, onthulde de complexiteit van financiële producten en het belang van goed geïnformeerd zijn. Ze zorgt ervoor dat Financus niet alleen informeert maar ook boeit, door visuele elementen in het oog te laten springen en de functionaliteit van de website te waarborgen.
Sander D. is de oprichter van clovio, het mediabedrijf dat Financus in het leven geroepen heeft. Als startende jonge zelfstandige viel het Sander op dat het zowel voor particuliere als professionele doeleinden niet makkelijk was om efficiënt informatie in te winnen over financiële producten. Met zijn opgedane ervaring binnen content marketing is hij aan de slag gegaan om Financus op te zetten en samen met financiële experten uit te bouwen.

clovio

Financus is een media merk van clovio, een digitaal mediabedrijf met meerdere online merken. clovio creëert content om particulieren en bedrijven in contact te brengen met de juiste oplossingen.