Wat zijn de verschillen tussen de uitbetalers van het Groeipakket?

Bent u op zoek naar de geschikte uitbetaler van uw Groeipakket? In Vlaanderen zijn vijf uitbetalers actief. De bedragen van het Groeipakket verschillen niet per uitbetaler, maar elke organisatie heeft wel haar eigen kenmerken en dienstverlening. Hieronder geven we een overzicht van de verschillende aspecten waarin de uitbetalers zich onderscheiden van elkaar.
Publiek of privaat
Uitbetalers van het Groeipakket kunnen zowel publiek als privaat zijn. Het belangrijkste verschil ligt hier in de samenhang met de overheid: een publieke organisatie wordt ook wel eens een overheidsinstelling genoemd en hangt er dus volledig mee samen. In Vlaanderen is één publieke uitbetaler actief (FONS), de andere vier zijn privaat.
Service
De service van een organisatie is een ruim begrip maar heeft een enorme impact op de klanttevredenheid. Voor de uitbetalers van het Groeipakket is het belangrijk om de bedragen stipt en correct uit te betalen. Daarnaast is persoonlijk advies op maat, snelle respons en klantvriendelijkheid een enorme meerwaarde. Elke organisatie kan echter beweren dat hun service kwaliteitsvol is. Het kunnen bewijzen is natuurlijk een pluspunt. Er bestaan namelijk certificaten als bewijs van een efficiënte en goede dienstverlening.
Bereikbaarheid
Bovendien kunnen de uitbetalers enorm verschillen in de manier waarop u ze kan bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de ligging van de (lokale) kantoren. Ook de online dienstverlening speelt hier een belangrijke rol. Drie weken moeten wachten op een mailtje met een dringende vraag, of voortdurend het antwoordapparaat te horen krijgen, getuigt niet echt van een goede dienstverlening. De meeste uitbetalers zijn bereikbaar via mail, telefoon, Facebook en in lokale kantoren, waardoor de bereikbaarheid geen probleem moet zijn.